Zdefiniuj swoją grupę odbiorców i cele przed uruchomieniem witryny

Zanim zaczniesz budować swoją witrynę, ważne jest, abyś określił swoich odbiorców i cele. To pomoże ci określić, jakich słów kluczowych użyć, jaki projekt i układ strony zastosować, a nawet jakiego hosta użyć. Ułatwi też pozycjonowanie strony. Zacznij od zadania sobie pytania: "Kim są moi klienci?". Najlepiej jest mieć na myśli konkretną grupę odbiorców. Na przykład, jeśli zajmujesz się fotografią ślubną, Twoją grupą docelową są panny młode. Ale co jeszcze wiesz o tej grupie ludzi? Twoi klienci to nie tylko panny młode. Mogą to być osoby wychodzące za mąż, zaręczone, a nawet pozostające w stałych związkach. Ważne jest także, aby wiedzieć, do jak wielu osób może dotrzeć Twoja firma. Na przykład, jeśli jesteś fotografem ślubnym w Nowym Jorku, możesz dotrzeć tylko do osób mieszkających w Nowym Jorku.

Lista kontrolna SEO: Czy Twoja strona jest gotowa do uruchomienia?

Po przeprowadzeniu badania słów kluczowych, ustaleniu celów i zdefiniowaniu odbiorców, nadszedł czas na stworzenie treści. Przed stworzeniem strony internetowej upewnij się, że posiadasz następujące elementy:

  • Nazwa domeny: Nazwa domeny powinna odzwierciedlać Twoją markę i zawierać słowa kluczowe, których szukają Twoi odbiorcy.

  • Treść: Treść jest jednym z najważniejszych aspektów SEO. W witrynie powinno być wystarczająco dużo treści, aby spełnić oczekiwania czytelników, ale nie na tyle dużo, aby nie była ona przytłaczająca.

  • Hosting: Upewnij się, że hostujesz swoją witrynę na renomowanym serwerze.

  • Projekt: Świetny projekt strony jest niezbędny, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia.

  • Linki: Linki z innych stron internetowych to kolejny ważny aspekt SEO.

  • Linki wewnętrzne: Zamieszczaj linki prowadzące do innych stron w witrynie, np. stron z odpowiednią treścią, aby zwiększyć skuteczność SEO.

SEO jest ważne, ale twoja treść powinna być również skierowana do odbiorców. To dwie zależne od siebie rzeczy: jeśli będziesz miał dobre SEO - pozycjonowanie strony będzie łatwiejsze, a to wpłynie na ilość czytelników

SEO i użytkownicy idą ze sobą w parze

Strona internetowa jest podstawą każdej strategii marketingu cyfrowego. Im lepiej pozycjonowana jest twoja strona, tym większy ruch na niej uzyskasz. Pozycja Twojej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP) zależy od jej znaczenia w sieci. Aby wypozycjonować swoją witrynę, zacznij od stworzenia planu opartego na tym, jak chcesz komunikować się z potencjalnymi klientami. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe i język, stwórz treści wysokiej jakości i wybierz odpowiedni projekt. Skupiając się na SEO i doświadczeniach użytkowników, możesz wypozycjonować swoją witrynę tak, aby odniosła sukces.